Mitt 2014

Januari
Fyllde 19, bra början på året trots det endast var ett tråkigt mellanår.
Umgicks en hel del med en barndomsvän till mig, åkte på bilträffar och brände nästan ner en del av fjällnora. Lät även mig själv göra något så dumt som en sidecut, riktig idiotmånad tror jag. Det var snyggt ett tag, men ett helvete när det växer ut igen. Hoppade dessutom av skolan här någonstans, igen.
Den här månaden var även den sista jag spenderade i mitt dåvarande förhållande, skönt.

 

Februari
Ville leva, eftersom att jag inte hade levt på 4 månader. Krog efter krog, drink efter drink, bakfylla på bakfylla. Hells Angels i bromma levererade när jag och L var där, hur vi kom hem minns jag inte alls.
Därefter fick jag låna en kompis lägenhet medans han spenderade 2 veckor längre ner i Sverige. Styrde ett antal fester och bakfyllor med folk där.
Alla hjärtans dag samma månad, då jag och I bestämde oss för att strejka emot alla par, vi drog ihop folk till en lyckad singelbio och fick dessutom en varsin ros av okända pojkar, gulligt.
Samma månad tatuerade A in ett E för mig på kroppen, och jag och I gjorde ett varsitt fyllehjärta under foten.


Mars
Började bra.. bosatte mig hemma hos I och åkte på kryssning för hela slanten och besökte en lokalfest men nånstans mitt i allt så vändes mitt liv upp och ner, en helvetes månad.
Jag blev inlagd på akuten som följdes upp utav läkarbesök och möten utan gränser.
I slutet av månaden hann jag med en tripp till gävle med Mikaela, kvällen slutade väl inte precis som planerat den heller.


April
Vet egentligen inte riktigt vad jag gjorde av hela april.. började umgås mycket med mitt ex och spenderade även valborg med honom och våran gemensamma vän bland annat som då var vid liv, men nu är i himlen. Enough said.
 

Maj
Fick lägenhet! Flyttade till Ulleråkers området och skaffade pojkvän i samma veva
som tog slut ungefär lika snabbt, helt fel för mig.
Trivdes otroligt bra till en början där, det mesta gick framåt liksom.
Blev moster för 7 gången och njöt av sommaren.
En av tre systrar fyllde år, ett år närmare 30.
 

Juni
Firade midsommar i sala, träffade både nya och gamla vänner.
Inflyttningsfest i gsunda, en hel del enköping och gävle häng.
Samt träffade en kompis efter flera års tid ifrån varandra.
Badade en hel del i särsta och campade i v-ås.
 

Juli
Powermeet blev det! Jag M och några fler gled runt i västerås, söp oss fulla och gjorde dumheter, natten slutade i enköping, bad och mer alkohol.
Överraskade A på jobbet, gick över en mil i den brännheta värmen med skavsår.
Gjorde en impulsiv grej och hamnade i kumla, utanför örebro, två helger på raken.
Där hamnade jag rätt till en början, idag är det nästan ingen där jag har kontakt med längre. Saker och ting förändras, men det var kul så länge det varade!
Firade två vänner som fyllde år samma dag, och skaffade mig en praktikplats!
En av mina bättre månader.
 
 
Augusti
Inledde månaden med att min lur gick sönder, fortsatte utan den till öregrund med vänner för tältning och festande. Jobbade på ett café i ekeby, åkte eckerö.
Firade två olika vänner på krogen samma helg, tog min krogoskuld i stockholm.
Träffade R och D konstant, R blev min pojkvän sen och det kan vara det bästa som hänt mig.
 
 
September
Hittade på lite fanskap.. elda upp grejer, spraya cyklar. Bussluffa och började cykelträna!
Var på bilträff i gävle och bilträff i västerås, möblera om i lägenheten, tog prover, läkarbesök och möten.
Fick träffa M som var på besök i staden, det var på tiden!
Och det var endast några få dagar kvar tills vårat plan mot Ayia Napa lyfte, glädje.
 

Oktober
Till och börja med hade jag eller vi en oförglömlig vecka utomlands tillsammans!
Det fanns liksom inga gränser och man ville aldrig hem.
Ta mig tillbaka dit, jag mådde bra!
Tatuerade mig tillsammans med min kärlek.
Tillbaka i sverige sen var det marknad och en massa måsten igen.
Fick dessutom ett väldigt tråkigt besked om att en vän till mig gått bort..
 

November
Whoa, det här var en månad med mycket stress och saker att göra! Inte ledig en sekund.
Flyttade till knivsta och bosatte mig här, blev av med min praktikplats vilket sög rejält.
Umgicks mycket med A och hängde på krogen en hel del.
Firade halva halloween, bytte däck på bilen, R och jag köpte våran första gemensamma möbel. Hann även vara tokförkyld tre gånger på kort tid..
Tog min bästa kompis krogoskuld och hängde i sthlm.
Firade mamma som fyllde 50 och inhandlade julklappar.
Men värst var begravningen, ofattbart.. grät som ett litet barn.
 

December
Mestadels av tiden bodde jag hemma hos R, men även lite hos mig.
Tog tillbaka en vän i mitt liv jag inte haft och göra med på över två års tid.
Grattade R på hans födelsedag och spenderade julafton i knutby.
Började träna och beställde hem en massa grejor för att bli råttägare och
firade nyår på ett sätt som det inte var planerat.
 
 



Sammanfattning
År 2014 gjorde mig till en bättre person, jag fick uppleva massor
första halvåret var ett helvete
men det sista halvåret blev oslagbart.
Mitt mående var på topp nästan jämt,
jag fick lära mig ta ansvar på ett helt nytt sätt,
läkarbesöken försvann mer och mer,
stabiliteten i mitt kärleksliv bara ökade,
lärde mig skillnad på rätt och fel,
valt bort och valt ut vänner.
Jag har upptäckt och fått så många nya möjligheter det här året
och det kan jag bara vara tacksam över.
Jag öppnade ögonen, på riktigt.
Slutade leva i min egna lilla bubbla
och såg verkligeheten som den var.
Jag lever som jag borde göra, det går bra nu.
2015 - let's make it perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0